top of page

הצעד הראשון בפיתוח וובינר או כל מוצר תוכן אחר

הצעד הראשון בפיתוח מוצר תוכן הוא אפיון המוצר.

איפיון המוצר הוא המצפן שיכוון אותנו לכל אורך הפיתוח על מנת לוודא שאנחנו ממוקדים בכיוון הנכון, שאנחנו לא 'עפים' לכל מיני כיוונים.

תהליך הפיתוח דורש יצירתיות ומעוף, אבל

על מנת שהתהליך יהיה אפקטיבי, כלומר מהיר ונכון, הוא צריך להיות ממוקד ומדויק.


מסמך איפיון הוא הכלי החשוב ביותר בתהליך הפיתוח.


הצעד הראשון לפני שכותבים את מסמך האיפיון הוא לענות על סדרה של שאלות.

הקדישו זמן למענה על השאלות.

התהליך לוקח זמן ודורש לעיתים שימוש בכלי מחקר שונים, קבלת עזרה מבעלי מקצוע או מומחים.

השלב הזה הוא לא בזבוז זמן- הוא השלב שיחסוך הרבה זמן וכסף בהמשך.


לאחר מענה על השאלות נוכל להתחיל להגדיר בין היתר:

  • מה מטרת המוצר

  • למי הוא מיועד

  • למי הוא לא מיועד

  • מה הערך המוסף שלו

  • מה הוא צריך לכלול

  • באיזו שיטות ופלטפורמות נשתמש

צעד 1- מענה על שאלות

מי אני? מה המומחיות שלי?

המלצה: שאלו את עצמכם, שאלו אחרים שמכירים אתכם טוב, בחנו נתונים שיש בידיכם שמראים במה לקוחות שלכם מוכנים להשקיע, בדקו באילו נושאים מתייעצים איתכם? מי? ונסו לענות על השאלות הבאות:

מה מלהיב אותי? במה אני טוב?

מאילו נושאים אני מתלהב?

איזה ידע או מיומנויות יש לי שאחרים עשויים למצוא בו ערך?

מה הערך הייחודי שלי?

מה הכישורים שלי? מה ההישגים שלי?


מי קהל היעד ומהם המאפיינים של השוק?

המלצה: מפה את קהל היעד האידיאלי בשבילך, ולא קהל יעד שרלוונטי לתחום/לנושא!

ערוך סקרים, ראיונות או קבוצות מיקוד עם לומדים פוטנציאליים כדי להבין את נקודות הכאב, המטרות והעדפות שלהם.

מהם האתגרים או השאלות שבהן עסוק קהל היעד? מה חסמים או האתגרים שלו? מה האמונות שלו? מה חשוב לו?

מהם המאפיינים של הקהל האידיאלי?

מהם המאפיינים הדמוגרפים שלהם?

מי המתחרים?

מה המגמות בשוק? מה ההזדמנויות? מה הצעות המתחרים?


אילו מטרות תרצה להשיג באמצעות מוצר התוכן?

המלצה: בחנו את האסטרטגיה העסקית והשיווקית שלכם ובדקו כיצד המוצר יוכל לקדם אותה- בראיית מקרו ובראיית מיקרו, בטווח הקצר ובטווח הארוך.


מטרות שמתמקדות במשתמשים:

מה הידע, המיומנות או ההבנה שרכש באמצעות מוצר התוכן?

מה הרגשות שהמוצר עורר בו, האמונות שהוא שינה, הרגלים וכו'?


מטרות שמתמקדות בעסק, באסטרטגיה עסקית או שיווקית:

מה אני רוצה שהוא ירגיש/יבין לגבי המותג שלי?

אילו עוד מוצרים ארצה שירכוש בעקבות המוצר?

אלו פעולות אני רוצה שהיא יעשה במהלך השימוש במוצר על מנת שאוכל לשלבם במהלך השיווקי?


דוגמא:

העסק: יעוץ להורים לבני נוער בגיל ההתבגרות

מטרות מוצר התוכן- בראי המשתמשים

ידע:

  1. להסביר את השינויים הפיזיים, רגשיים וקוגניטיביים שמתרחשים בגיל ההתבגרות

  2. לחנך בנוגע ליחסים החברתיים והרומנטיים של המתבגרים

  3. לספק מידע על סיכונים והתנהגויות מסוכנות בגיל ההתבגרות

  4. להנחות בנושא חינוך מיני ובריאות מינית לגיל ההתבגרות

  5. להסביר את תהליכי התפתחות הזהות והעצמאות של המתבגר

  6. לסייע בהכנה לצבא, לימודים גבוהים ותהליכי מעבר בגיל ההתבגרות

  7. לספק מידע בנוגע למשאבים קהילתיים ותמיכה להורים למתבגרים

מיומנויות:

  1. לספק כלים ועצות מעשיות לתקשורת אפקטיבית עם המתבגר

  2. לעזור להורים להבין את העולם הווירטואלי והטכנולוגי של המתבגרים לתת טיפים לשיפור אמון עצמי ודימוי גוף חיובי אצל המתבגר

  3. להדריך בנוגע לניהול קונפליקטים והתמודדות עם התנהגויות מאתגרות

  4. להדריך כיצד לתמוך במתבגר עם קשיי למידה או הפרעות קשב וריכוז

  5. לעזור להורים לקבוע גבולות ומשמעת באופן אפקטיבי

  6. לספק כלים להתמודדות עם דיכאון וחרדה בקרב מתבגרים

  7. להנחות כיצד להגיע להסכמות ולשתף פעולה יעיל עם המתבגר

  8. לתת רעיונות פעילויות משפחתיות לחיזוק הקשר עם המתבגר

  9. להציע טיפים להתמודדות עם אתגרי ההורות כשההורה גם עובד

  10. לעזור בהתמודדות עם דילמות וקונפליקטים מוסריים של המתבגר

  11. להנחות להתמודדות עם שימוש לרעה ברשת ובטלפון נייד בגיל ההתבגרות

  12. לתת כלים להורים להפגין הבנה, סובלנות וקבלה כלפי המתבגר


מטרות מוצר התוכן- בראי האסטרטגיה העסקית והשיווקית

  1. יצירת מקור הכנסה נוסף - מכירת מוצר תוכן מוגמר יכולה להוות זרם הכנסה משמעותי ליועץ, בנוסף להכנסות מייעוץ פרטני.

  2. הגדלת חשיפה ובניית מוניטין - מוצר תוכן איכותי יכול לחשוף את היועץ לקהלים רחבים יותר, לבסס אותו כמומחה בתחום ההתבגרות ולשפר את המוניטין המקצועי שלו.

  3. שימור לקוחות קיימים - באמצעות מוצר התוכן, היועץ יכול להמשיך ולשמר קשר עם לקוחות קיימים גם לאחר סיום הייעוץ הפרטני.

  4. מכירות צולבות - מוצר התוכן יכול להוות "מוצר כניסה" לשירותיו היקרים יותר של היועץ, כמו ייעוץ פרטני או הרצאות וסדנאות.

  5. בניית קהילה וקשר ארוך טווח - דרך מוצר התוכן והתקשורת סביבו, היועץ יכול לבנות קהילה של לקוחות, לשמר איתם קשר ולספק תועלת בטווח הארוך.

  6. מותג אישי וצוות מכירות - מוצר תוכן מוצלח מאפשר ליועץ לפתח את המותג האישי שלו, ואף להכשיר "צוות מכירות" בדמות מפיצי תוכן ושגרירי מותג.

  7. הכנסה פאסיבית - לאחר ההשקעה הראשונית ביצירת המוצר, הוא יכול להפוך למקור הכנסה פאסיבי עבור היועץ.

  8. פיתוח מומחיות - הליך יצירת התוכן יאלץ את היועץ להעמיק בידע, לחקור את התחום ולפתח כלים חדשים - תהליך שיוביל לצמיחה מקצועית.








תיוגים:

יש לכם שאלות על הגפ"ן?

כל התשובות כבר נמצאות ברשת האינטרנט. יש המון סרטונים ברשת על מערכת הגפ"ן שמסבירים הכל על מערכת הגפ"ן ועל תהליך ההגשה למכרז הסרטונים עונים...

Comments


Home Desk Art

רוצים לקבל מידע על פוסט חדש? הרשמו כאן

החברים שלנו מקבלים בלעדיות, עדכונים ואיחולים לבביים ישירות לתיבת המייל שלהם

bottom of page