top of page

התוכן הוא המלך- אבל בתנאי שהוא..

בעידן הדיגיטלי, המשפט "התוכן הוא המלך" מעולם לא היה נכון יותר. עם התפשטות הפלטפורמות המקוונות והגידול המהיר של משתמשי אינטרנט ברחבי העולם, יש חיפוש מתמיד של תוכן בעל ערך ומרתק בפלטפורמות השונות. תופעה זו הובילה לעליית הצורך ביצירת תוכן עבור אנשים ועסקים כאחד, מתוך הבנה כי התוכן הוא כלי אסטרטגי ושיווקי רב עוצמה.

מקור הביטוי "התוכן הוא המלך", “Content is king”, הוא ביל גייטס, מייסד מייקרוסופט במאמר שכתב בשנת 1996 בו הוא מתאר את עתיד האינטרנט כ- marketplace for content.


יצירת תוכן מאפשרת להרחיב את ההשפעה של העסק והיזם, יצירת מוצר תוכן = יצירת נכס!


אבל עם ההזדמנות מגיעה גם תחרות

ככל שהפופולריות של יצירת תוכן ממשיכה לעלות, על מנת להתבלט נדרש שילוב של שלושה מרכיבים:

  1. איכות- איכות, איכות איכות! יצירת מוצר איכותי דורשת משאבים, זמן והשקעה. מוצר איכותי הוא מוצר בעל ערך ללקוח, הוא נותן מענה לצרכים ולציפיות של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. מוצר שכזה מספק זווית חדשה, מציג תובנות מומחים ונותן ידע איכותי. מוצר איכותי מותאם לפלטפורמה שבה הוא מוצג, הוא מעניין, מעורר מחשבה או סקרנות, הוא מוצג בשפה בהירה, מדויקת ונכונה.

  2. אותנטיות- מוצר תוכן טוב הוא מוצר שבו קולכם נשמע בצורה אותנטית, מקורית, לא מזויפת ולא מעוותת, אמיתית. לעיתים לוקח זמן למצוא את הדרך. מומלץ לבחון את התוכן בראייה ביקורתית יש לו ערך שנובע ממי שאני, מהניסיון והמומחיות שלי, אפשר לשאול האם מי שמכיר אותי יוכל לזהות את הקול והמומחיות שלי בתוכן? כתיבה אותנטית צריכה לרגש, להניע לפעולה, להביא להזדהות עם הכותב. דוגמא לאותנטיות שמביאה צופים: בפברואר השנה נחשפנו לתופעה "עם מי לעזאזל התחתנתי" סדרה בת 50 פרקים של עשר דקות כל אחד בטיקטוק, כבשה את הרשת. היוצרת מדברת למצלמה ללא אפקטים, עריכה או גימיקים- פשוט מביאה את עצמה ואת הסיפור שלה.

  3. עקביות- משימה קשה, אבל חשובה. אין משמעות לתוכן ללא עקביות ולא משנה מה הסיבה האסטרטגית או השיווקית ליצירת התוכן. חיזוק המותג, העלאת מכירות, הגדלת רשימת תפוצה כל אלו מחייבים עקביות: בעיתוי, בהיקף, בפלטפורמה שבה מוצג התוכן, בסגנון הכתיבה, בטון, במרכיבי התוכן וכדומה. ללקוח יש ציפייה למוצר מסוים, כפי שהוא הכיר אותו בעבר- ולכן העקביות חשובה.


כמה מחקרים שמדגישים שעקביות תוכן היא קריטית להשגת מטרות שיווקיות, מעורבות קהל, נאמנות

לקוחות והצלחה עסקית כוללת. יצירת תוכן בלתי עקבי עלולה לפגוע באמינות, זהות המותג והתוצאות

השיווקיות.(על פי קלאוד).


לקוחות נוטים להיות נאמנים יותר לעסקים שמייצרים תוכן עקבי מבחינת הסגנון, הטון והמסרים. עפ"י מחקר

שפורסם בכתב העת Psychology & Marketing בשנת 2018, בדק את ההשפעה של עקביות תוכן על

נאמנות הלקוחות.


תוכן עקבי הוביל לקוראים מעורבים יותר, שנשארים זמן רב יותר באתר ומפיצים יותר תוכן. עפ"י מחקר מהאוניברסיטה של ג'ורג'יה בשנת 2016, בחן את ההשפעה של עקביות תוכן על מעורבות הקוראים.


חברות שדיווחו על יצירת תוכן עקבי, חוו שיפור בתנועה לאתר, מודעות למותג ורווחים.

עפ"י מחקר של Content Marketing Institute משנת 2020.


עקביות התוכן היא אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחת קמפיינים שיווקיים ויצירת חוויית לקוח

חיובית. עפ"י מחקר של פורסטר משנת 2017 על מותגים גלובליים



תיוגים:

יש לכם שאלות על הגפ"ן?

כל התשובות כבר נמצאות ברשת האינטרנט. יש המון סרטונים ברשת על מערכת הגפ"ן שמסבירים הכל על מערכת הגפ"ן ועל תהליך ההגשה למכרז הסרטונים עונים...

Comments


Home Desk Art

רוצים לקבל מידע על פוסט חדש? הרשמו כאן

החברים שלנו מקבלים בלעדיות, עדכונים ואיחולים לבביים ישירות לתיבת המייל שלהם

bottom of page