top of page

אמון ומערכות יחסים- מה הקשר למוצר תוכן?

בשיווק נהוג לדבר על אמון ומערכות יחסים בין הלקוח לעסק- כמנוע שיווקי משמעותי.

"איך לבנות אמון וליצור מערכת יחסים ארוכת טווח בין מותגים לצרכנים?" "ניהול מערכת יחסים עם הלקוח" "כיצד תצרו אמון ובטחון עם לקוחותיכם", כותרות כאלו והרבה אחרות מחדדות את הקשר הישיר בין שיווק לבין מושגים שבעבר לא היו נקשרים לעולם העסקי- אמון. מערכת יחסים.


היום כבר אין ספק כי מוצר תוכן איכותי- הוא כלי שיווקי משמעותי, שחייב להיות חלק אינטגראלי בתוכנית השיווקית של כל עסק, קטן כגדול.



מה הופך את התוכן לחשוב כל כך?

למה איכות התוכן יכולה להשפיע על המותג שלך?

על האמון בך?

על נאמנות למוצר שלך?

באמצעות התוכן אנו מציגים את המומחיות שלנו.

באמצעות התוכן נוכל להגיע לקהל גדול יותר.

באמצעות התוכן נוכל להגביר את הנוכחות והנראות שלנו ברשת.

באמצעות תוכן נוכל לשמור מעורבות של הלקוחות ולהעלות את ערך המותג והנאמנות לו.


אבל- זה גם עובד הפוך... האם תוכן לא איכותי יכול לפגוע במותג? יכול לערער את האמון של הלקוחות במומחיות שלנו?


דוגמה קלאסית לאתר תוכן שקרס בגלל איכות תוכן נמוכה הוא אתר Associated Content. האתר התבסס על תוכן שנכתב על ידי כותבים מתנדבים שקיבלו תשלום מזערי. התוכן לא היה איכותי ומקצועי מספיק, ולקוחות לא היו מוכנים לשלם עבור פרסום בו. בשנת 2010 האתר נרכש על ידי חברת יאהו ב-100 מיליון דולר, בניסיון לשפר את איכות התוכן ולהפוך אותו לפלטפורמה לכותבים מקצועיים יותר. בשנת 2011 הם פרסמו כי ימחקו למעלה מ 75,000 פרטי תוכן ויספקו תוכן מקורי ללקוחות מ 500,000 כותבים מומחים.

הניסיונות לשפר את האתר לא צלחו וביולי 2017, לאחר שנים של פעילות מצומצמת, יאהו סגרה את Associated Content סופית. מקרה זה ממחיש כי איכות התוכן היא קריטית להצלחה של אתר תוכן.


עוד דוגמא למותג שנפגע באופן משמעותי בגלל איכות התוכן שהוא השתמש בו היא מייקרוסופט עם ה"מסע החיפוש" (Scroogled) שלה בשנים 2012-2013.

במסגרת קמפיין שיווקי נרחב, מייקרוסופט פרסמה סדרת סרטוני וידאו וכתבות בנושא חיפוש שתקפו את גוגל, המתחרה העיקרית שלה, תוך שימוש בהגזמות, טענות כוזבות ופרובוקציות.

התוכן הזה היה מלא בטענות מגמתיות ובדיוניות שנועדו לפגוע בגוגל ובתדמית שלה.

חלק מהסרטונים אפילו הציגו שחקנים מגלמים "נפגעי גוגל" ומתארים תרחישים לא ריאליסטיים כדי להדגיש את "סכנות" השימוש בגוגל.

התוכן הזה נתפס כמגזים, מתלהם ולא אמין על ידי רבים מהצרכנים.

קמפיין השיווק הזה זכה לביקורת רבה מצד מומחים, גולשים ואנשי תקשורת על איכות התוכן הנמוכה, החוסר באמינות והצביעות של מייקרוסופט עצמה בנושא פרטיות. בסופו של דבר, מייקרוסופט נאלצה לסגת מהקמפיין לאחר שהנזק לתדמית המותג החל לגבור על התועלת השיווקית הפוטנציאלית שלו.





יש לכם שאלות על הגפ"ן?

כל התשובות כבר נמצאות ברשת האינטרנט. יש המון סרטונים ברשת על מערכת הגפ"ן שמסבירים הכל על מערכת הגפ"ן ועל תהליך ההגשה למכרז הסרטונים עונים...

Comments


Home Desk Art

רוצים לקבל מידע על פוסט חדש? הרשמו כאן

החברים שלנו מקבלים בלעדיות, עדכונים ואיחולים לבביים ישירות לתיבת המייל שלהם

bottom of page