top of page

פדגוגיה חדשנית- ככלי שיווקי לתוכניות גפ"ן או תל"ן

יזמים שרוצים לפתח ולשווק תוכנית חינוכית המיועדת למסגרות חינוך חייבים להעמיק את ההבנה בפדגוגיה חינוכית- על מנת שיכולו לדייק את התכנית ואת המסרים השיווקים שלה.

אחד המושגים החשובים הוא- פדגוגיה חדשנית, פדגוגיה שמתאימה לעולם המשתנה.

המאמר 'פדגוגיה חדשנית ודמות הלומדים הרצויה במאה ה '21, שפורסם על ידי מלכה וידיסלבסקי, ד"ר ברכה פלד ואורנה פבסנר, בנושא פדגוגיה חדשנית, מציג שני מאפיינים עיקריים של פדגוגיה חדשנית.

לפניכם הסבר על המאפיינים ושאלות שיסייעו לבחון כיצד התכנית שלך עונה על מאפיינים אלו, על מנת להגדיר היבטים שישולבו בתהליך השיווקי של התוכנית לצוותי חינוך.

 

1. תכנית לימודים מותאמת למאה ה-21

  • האם התכנים רלוונטים למציאות משתנה?

  • האם התכנים מעודדים עיסוק בסוגיות אקטואליות?

  • האם התכנים מעודדים פיתוח מודעות חברתית-סביבתית?

  • האם התכנית מאפשרת שיתוף עם הקהילה?

  • האם במסגרת התוכנית התלמידים מפתחים ידע ומיומנויות הנדרשים לתפקוד מיטבי במאה ה21?

  • האם במסגרת התוכנית התלמידים עושים שימוש מושכל בטכנולוגיות מידע ותקשורת ?

 

2. תהליכי הוראה-למידה- הערכה

  • האם תהליכי ההוראה יוצרים אצל התלמיד הנעה ורצון ללמוד?

  • האם התלמידים נדרשים להיות פעילים בתהליך הלמידה?

  • האם תהליכי ההוראה בתוכנית מותאמים לשונות התלמידים

  • האם לתלמידים יש מקום להתנסות בדרכים מגוונות?

  • האם התוכנית מאפשרת חיבור בין העולם שמחוץ לבית הספר לעולם שבתוך בית הספר?

 

לקריאת המאמר המלא היכנסו לקישור

יש לכם שאלות על הגפ"ן?

כל התשובות כבר נמצאות ברשת האינטרנט. יש המון סרטונים ברשת על מערכת הגפ"ן שמסבירים הכל על מערכת הגפ"ן ועל תהליך ההגשה למכרז הסרטונים עונים...

Comments


Home Desk Art

רוצים לקבל מידע על פוסט חדש? הרשמו כאן

החברים שלנו מקבלים בלעדיות, עדכונים ואיחולים לבביים ישירות לתיבת המייל שלהם

bottom of page